تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

مراکز خرید مشهد

مرکز خرید خورشید مشهد

market-khorshid-mashhad.jpg

مرکز خرید خورسید یکی از مراکز خرید مشهد که در خیابان احمدآباد مشهد است که این مرکز خرید در زمینی به مساحت 1500 مترمربع  در 9 طبقه و 49 واحد تجاری و اداری ساخته شده است.که دراین مرکز خرید انواع  پوشاک، کیف ، لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.این مجموعه بهترین مرکز خرید برای مسافران تور مشهد است.

مجتمع تجاری آرمان مشهد

market-arman-mashhad2.jpg

مجتمع تجاری آرمان یکی از لوکس ترین و شیک ترین مجتمع های شهر مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار دارد.این مجتمع در زمینی به مساحت 10.535 مترمربع در 13 طبقه ساخته شده است. این مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی دارای فضاهای شاد، آبشار و صخره های خیلی بزرگ، محل بازی کودکان و همچنین دارای فوت کورتی با ظرفیت 1300 نفر است.این مجتمع دارای۳۵۹ واحد تجاری ۲۹۰ واحد اقامتی و ۱۱۹ واحد مسکونی هست و ظرفیت پارکینگش هم ۴۴۵ است.از مزیت های این مرکز خرید قرار گرفتن در فاصله حدود 500 متری با بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است که می تواند در تامین نیازهای زائران تور مشهد گزینه مناسبی باشد.این مجتمع دارای کافی شاپ، رستوران، پارکینگ و ... آماده پذیرایی از شما زائران تور مشهد می باشد.

market-arman-mashhad.jpg


مجتمع تجاری فردوسی در انتهای سی متری طلاب نبش میدان مفتح  در زمینی به مساحت 7000 متر  با ۷۲۵ واحد تجاری و در 4 طبقه قرار دارد. تنوع زیاد در محصولات عرضه شده در مجتمع تجاری فردوسی مشهد همراه با قیمت مناسب باعث استقبال مسافران تور مشهد از این مجموعه شده است.به این صورت که هر طبقه شامل سیسمونی نوزاد و لباس کودک، پوشاک آقایان و خانمها ، یک بورس مانتو و روسری ، لوازم عروس و داماد، ساعت ، بدلیجات، طلا و جواهر به فروش می رسد.

ferdosi.jpg

آدرس: مشهد - انتهای بلوار مفتح - نرسیده به میدان مفتحبرج نور مشهد :

_نور_3.jpg

برج نور مشهد  یکی از بزرگترین مجتمع های تجاریمشهد می باشد.این مجتمع در تقاطع خیابان جانباز و خیابان شهید فرامرز عباسیمشهدواقع شده است .اگر باتور مشهدبه مشهد سفر می کنید و قصد دارید از مراکز خرید مشهد دیدن کنید,پیشنهاد ما به شما ,مرکز خرید برج نورمشهداست.

_نور_1.jpg

بازار رضا مشهد :

 

_رضا_5.jpg

 

 

بازار رضا مشهد یکی از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و مسافران تور مشهد می باشد.  این بازار در فضایی به طول 800 و عرض 30 متر ساخته شده است که مجموعاً 72000 متر مربع زیربنا دارد. طول بازار در دو دالان ودو طبقه جمعاً 3 کیلومتر می باشد. در ازای هر بازار 750 متر است.این مرکز خرید دارای انواع سوغاتی‌های مشهد و مایحتاج زائرین از قبیل انگشتر فیروزه، انواع عقیق، عطریات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبیح، پوشاک و شیرینی‌جات می‌باشد که به دلیل نزدیکی به مجموعه حرم مطهر رضوی مورد اقبال و توجه گردشگران تور مشهد قرار دارد.

 

_رضا_4.jpg

 

جاذبه های گردشگری مشهد

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی مشهد:

_حکیم_ابوالقاسم_فردوسی1.jpg

 آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهدواقع شده است.این بنای یادمان توسط هوشنگ سیحون بر پایهٔ طرح پیشین آن توسط حسین لرزاده با کمی تغییرات در ابعاد و اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد.ساختمان کنونی آرامگاه در سال ۱۳۱۳ هم‌زمان با آیین‌های هزاره فردوسی گشایش یافت.کیخسرو شاهرخ در سال 1305 در توس مکان دفن این شاعر را پیدا کرد. طول مقبره ی فردوسی 6متر و عرض آن 5 متر بوده است . آرامگاه به شکل بناهای پرسپولیس و مقبره کورش در پاسارگاد ساخته شده استمساحت ساختمان نهصد و چهل و پنج متر بود و برای تزیین آن بهترین سنگ تراش ها تصاویری از شاهنامه را بر روی دیواره های ساختمان حک کردند. این بنا در جشن هزاره ابولقاسم فردوسی افتتاح شد. موزه ای نیز در نزدیکی ساختمان مقبره ساخته شده و می توانید در آنجا بهترین و نفیس ترین شاهنامه ی فردوسی را ببینید.  مهدی اخوان  ثالث به خواسته خودش در کنار این شاعر بزرگ دفن شده است.

_فردوسی3.jpg

حکیم ابوالقاسم فردوسی در حدود سال سیصد و بیست و نه ه.ق در شهر طبران توس به متولد شد. پدرش از کشاورزان توس بود که ثروت و موقعیت عالی داشت. ابولقاسم فردوسی در جوانی با درآمدی که از این  املاک پدرش به ارث برده بود زندگی خود را می گذراند و به کسی محتاج نبود. اما کم کم اموال خود را خرج سرودن شاهنامه کرد و در پیری به تنگدستی و فقر رسید.به مسافران تور مشهد پیشنهاد میکنیم ازمقبره شاعر بزرگ ایران دیدن فرمایند.


پارک جنگلی و کمپ طرق 

_طرق3.jpg

_طرق2.jpg

پارک جنگلی طرقمشهداز جاذبه های دیدنی زیبای مشهد می باشد که آب و هوای بسیار خوبی دارد و در نزدیکی میدان غدیر در بزرگراه شهید کلانتری قرار گرفته است که دارای انواع درختان و گیاهان طبیعی و متنوع می باشد این بوستان طبیعی با وسعت تقریبی 186 هکتار در بزرگراه شهید کلانتری در حاشیه میدان غدیر واقع گردیده و با وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگرانتور مشهدایجاد نموده است. 

_طرق1.jpg

 _طرق_4.jpg

درختان دیگری از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است. این مکان در سال 1377ش با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی تبدیل شد.در پارک جنگلی طرق کمپ وجود دارد که مکانی مخصوص چادر زدن , سرویسهای بهداشتی , زمین بازی ویژه کودکان و غیره می باشد. از وسیع ترین پارکهای مشهد پار ک طرقمشهد می باشد که مسافران تور مشهد از این پارک بازدید می کنند.


سد گلستان مشهد

بند یا سد گلستان نیز از جاذبه های دیدنی فرمانروایی خراسان رضوی وشهر مشهد است که در فاصله ی 6 کیلومتری مشهد و در زیر دست منطقه توریستی طرقبه و شاندیز، آبهای جاری دره های بالادست را پشت خود جمع کرده و منظره ای زیبا و دیدنی به هستی آورده که بسیاری از علاقمندان تور مشهد به طبیعت و تفریح قایق سواری را به سوی خود میکشاند.این سد تاریخی آجری مربوط  به عصر زمان تیموری می شود واهمیت مهندسی آب را در زمانهای قبل  یادآور می شود. روستای تاریخی گلستان که نام سد برگرفته از نام روستا می باشد از لحاظ موقعیت امام زادگان یاسر و ناصر که گفته می شود جسد آنها سوزانده شده از نظرمذهبی حائز اهمیت خاصی است.


امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (ع)

امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (علیه السلام)، با پروا به متن سنگ قبر، نام کامل مدفون در گنبد خشتی «امیرغیاث الدین محمد» نام پدرش «امیرطاهر الموسوی» است که نسب شریفش با هفده واسطه به شرح زیربه حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد:
امیرغیاث الدین محمد بن محمودشاه بن حسین بن طاهر بن حسن بن علی بن محمد بن موسی بن جعفر بن محمد بن اسماعیل بن ستوده تر بن محمد بن ستوده تر بن محمد بن قاسم بن امام موسی کاظم (علیه السلام) موعد ولادت امامزاده پادشاه محمد (علیه السلام) معلوم نیست؛ ولی وفاتش بنا بر کتیبه سنگ قبر وى در ماه رمضان سنه 832 قمری بوده است.
اجداد امامزاده سلطان محمد (علیه السلام) در قرن پنجم لغایت نهم هجرى که حکومت ها دخالتی در پیشه آستانه رضوى نداشتند، اداره کننده اصلى حرم حضرت امام رضا (علیه السلام) بوده اند. بدان سبب نامشان بر روى اغلب اشیاء و آثار قدیمی آستان قدس رضوى همانند کاشی کاریهاى سنجری، سنگاب خوارزمشاهى و در مسجد بالاسر کتیبه شده است.
ایشان در قرون هفتم الی نهم، نقیب سادات شهر مشهد و در قرن هاى نهم تا یازدهم از آنگونه بزرگان و کلانتران این شهر بوده اند. به رغم اطمینان از هویت امیرسلطان محمد (علیه السلام) و انتساب وی به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) اسم و نسب کامل امامزاده محمد به صورت «مرتضی، اعظم، سلطان، النقباد، غیاث الدنیا والدین، امیرسلطان محمد بن سلطان النقبا امیر بدالمله والدین طاهر… » تا حضرت پیشوا علی (علیه السلام) بر روی سنگ قبر صندوقی بسیار نفیس او کتیبه شده است.
ایشان در قرون هفتم ـ نهم هجری، نقیب سادات شهر مشهد و در قرن های نهم و یازدهم هجری از دسته بزرگان و کلانتران این شهر بوده اند.از قدیم چنین مرسوم شده که زائران پیش از ادای حاجت خویش و هم پس متعلق به نان و ماست در محل گنبد خشتی انفاق می کرده اند که این سنت هنوز هم کم و بیش جاری و باقی است. گر چه کل روزه گنبد خشتی زیارت می شود؛ اما روزهای چهارشنبه که ویژه زیارت موسی بن جعفر (علیه السلام) و اعقاب ایشان است و نیز جمعه روزها خاص زیارت مزار پادشاه محمد است.
آستان امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (علیه السلام) در شهر مشهد، در برزن باستانی نوغان، در فاصله پانصد متری حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) در کوچه اى به اسم گنبد خشتى مجاور فلکه طبرسی و چهارسوى نوغان واقع شده است.

بناى ساختمان بقعه معروف به گنبد خشتى آنسان که پیداست همزمان با فوت امامزاده سلطان محمد (علیه السلام) در زمان سلطنت شاهرخ تیمور ساخته شده؛ لذا پس از حرم رضوى از قدیمى ترین بناهای مشهد و فقط نشان بارز باقى باقیمانده از سادات موسوى در این شهر است. گنبد بنا دو پوششه است. پوشش داخلى آراسته به مقرنس هایی زیباست. گنبد بیرونى هم به نظر می رسد از ابتدا آجرپوش بوده، بدین سبب به گنبد خشتى شهرت مکشوف است. سوره ملک با خط خوش ریحان در ذیل پوشش داخلى کتیبه شده. لبه هاى چهار بالکن آن هم با سوره اتفاق به خط ثلث آراسته گردیده است. این بنا ظاهراً در موعد قاجار مرمت و داخل آن نقاشى و تزئین شده است. در این تزئین ابیاتى بر روى کتیبه سوره ملک تحریر شده است.


مسجد هفتاد و دو تن مشهد

از جمله زیبا ترین بناهای تاریخی دوره نهم هجری - قمری مسجد هفتاد و دو تن مشهد که مقبره امیر غیاث الدین ملک شاه نیز در آنجا واقع شده است می باشد، که واقع در ضلع جنوب غربی حرم  مطهر، در خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ شده است. مرمت و باسازی این مسجد را شمس الدین محمد تبریزی در سال ۸۵۵ (ه.ق) عهده دار شدند. مسجد هفتاد و دو تن مشهد دارای دو گنبد با ارتفاع 4/17 متر و دو گلدسته بی نظیر و ایوان های اطراف به ارتفاع 4/9 متر می باشد. این بنای تاریخی بی نظیر و زیبا با کاشی های زیبا آراسته شده است و به زمان تیموری برمیگردد این مسجد زیبا مورد علاقه بسیاری از زائران تور مشهد می باشد. 

رستوران های ارمنستان

رستوران آراگاست ارمنستان

aragast.jpg

رستوران آراگاست ارمنستان یک رستوران به شکل کشتی  که در سه طبقه هرکدام با موسیقی و منوی خاص خود وجود دارد.این رستوران یکی از بهترین رستوران های ارمنستان است.می‌توانید درون رستوران یا در کنار دریاچه از غذاهای گوناگون ارمنی، پیتزاها و پاستا‌ها لذت ببرید.

آدرس : ایروان، خیابان ایساهاکیان، شماره ۴۱

پیتزا دی روما ارمنستان

 diroma.jpg

پیتزا دی روما ارمنستان در همه خیابان های اصلی و مراکز توریستی تابلوی آن را می‌بینید.ذائقه افراد متفاوت است ولی با وجود این از برخی موارد بدیهی نمی‌توان گذشت! اگر به "پیتزا دی روما" می‌روید "سپاس"(سوپ ماست ارمنی) و یا "بُرش"(سوپ روسی) میل فرمایید.شما گردشگران عزیز تور ارمنستان می توانید غذاهای لذیذ این رستوران را میل کنید.

آدرس: ارمنستان، خیابان ابویان شماره ۱

رستوران مارکو پولو ارمنستان

marco-polo2.jpg

رستوران مارکو پولو با فضای باز بسیار عالی در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد. این رستوران انواع غذاهای اروپایی، ارمنی، پیتزا و اسنک‌ها در اینجا سرو می‌شود و غذایی خوب را با قیمت مناسب در اختیار گردشگران تور ارمنستان ارائه می دهد.

marco-polo.jpg

آدرس : ایروان، خیابان ابوویان، شماره ۳/۱

 

رستوران آرارات ارمنستان

ararat1.jpg

رستوران آرارات ارمنستان رستورانی با انواع غذاهای لذیذ که دارای قدمت می باشد و به سنت‌ قدیمی خود شهرت گرفته است در منطقه ایروان قرار دارد.رستوران آرارات ارمنستان هنرمندان و نویسندگان زیادی مانند : نرسیسیان، شیراز، ایساهاکیان و دیگر هنرمندان معروف در این رستوران حضور دارند. رستوران آرارات ارمنستان دارای غذاهای ارمنی می باشد و موسیقی زنده محلی هم از برنامه های رستوران آرارات ارمنستان می باشد.مسافران تور ارمنستان نوروز 96 می توانند از غذاهای لذیذ این رستوران لذت ببرند.

araratt.jpg

 

رستوران پروانا ارمنستان

pervana.jpg

رستوران پروانا ارمنستان درخیابان ایروان ارمنستان قرار دارد و یکی از رستوران های محبوب گردشگران تور ارمنستان نوروز 96 است.این رستوران  نه بخاطر کباب‌های خوشمزه و قیمت مناسبش بلکه بخاطر محیط کاملا خانوادگی، موزیک زیبا و شاد، خواننده‌های خوب ارمنی و مردمی آن اوقات خوشی را برای شما رقم می زند و لذت غذا را برای شما چندین برابر می سازد.مسافران تور ارمنستان نوروز 96 می توانند از این مکان لذت ببرند.

pervana1.jpg

آدرس: پروشیان، هرازدانی دزور

جهت رزرو و اطلاعات بیشتر از  تور ارمنستان نوروز 96با شماره 88178815-021 تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

                                  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

جاذبه های گردشگری ارمنستان

گالری ملی ارمنستان

galery-melijpg.jpg

گالری ملی ارمنستان جز یکی از موزه های هنری که در سال 1921 تاسیس شده است.مجموعه ای با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی است.بعضا از آتار از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال یافته است.آثار هنرمندان ارمنی قرن 17 و 18 میلادی  و مجموعه خانواده لازارِو، بنیانگزاران موسسه زبان های شرقی در مسکو، موزه را غنا بخشیده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص داده شده آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می شود. هنرمندان ارمنی آثار زیبایی رو بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم خود خلق کردن که برای شیفتگان هنر و علاقه مندان به فرهنگ ارمنستان بسیار جذاب است.

دلیجان ارمنستان 

diliojan.jpg

دلیجان ارمنستان از زیباترین شهرهای ارمنستان است که دارای هوایی معتدل با تابستانی خنک و زمستانی آفتابی و گرمی را دارد.دارای چشمه های معدنی با هوای تازه  که شفا بخشی چشمه ها مانند آب های ویچی در فرانسه می باشد. به همین دلیل برای کسانی که برای استراحت به شهر دلیجان ارمنستان می روند می توانند از آب گرم  و امکانات درمانی و تفریحی متنوعی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. شهر دلیجان ارمنستان در قسمت شرقی ارمنستان با کوههای قفقاز در دره رود اقسدف در ارتفاع ۱۱۰-۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است محصور شده می باشد رشته کوههای زیبای دلیجان که با پوشش جنگلی زیاد پوشیده شده است که شبیه مراتع در ارتفاعات کوه های آلپ است.مسافران تور ارمنستان می توانند لحظات خوشی را در این منطقه سپری کنند.

diliojan1.jpg

 

هامالیر ایروان ارمنستان

هامالیر جزء منحصر بفرد ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان است که فرمان دبیر وقت حزب کمونیست بنا شده است و طراح این اثر عقابی را در نظر گرفته که میخواهد از زمین برخیزد و در حال باز کردن بالهایش می باشد. در این مجموعه نمایشگاههای بین المللی، مسابقات ورزشی و کنسرت های مختلف اجرا می شود و از مهمترین امکانات این بنا پیت پاتیناژ (رقص روی یخ ) است که در طول سال قابل استفاده برای گردشگران تور ارمنستان می باشد.

hamalir.jpg

گاسگاد ارمنستان

cascade_armenia.jpg

گاسگاد ارمنستان معروف به هزار پله یکی از مهم ترن بخش های طرح جتمعی است که در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 1970 تکمیل شده است. گاسگاد کم ارتفاع ترین نقطه ی شهر را به بلندترین نقطه ی آن متصل می کند و شامل ۷۵۰ پله است که به آن ۱۰۰۰ پله می گویند. درشمالی ترین نقطه گاسگاد یک بنا به مناسبت 50 سالگرد پیروزی روس ها علیه آلمان های نازی ساخته شده است که در مرکز آن یک برجک قرار دارد و بر روی آن نشان جاودانگی حک شده است. در طبقه های گاسگاد تندیس های بسیاری از هنرمندان معاصر یافت می شود.گردشگران تور ارمنستان می توانند از این فضا بازدید کنند.

cascade_armenia1.jpg

جهت رزرو و خرید تور ارمنستان و اطمینان حاصل کردن از نرخ ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

دره گل ها ارمنستان

دره گل ها در 50 کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان ارمنستان در دل کوه قرار گرفته است.از ویژگی های بارز این مکان، طبیعت سرسبز کوهستانی آن است که در فصل تابستان غرق در گها و گیاهان زیبا و در زمستان نیز با انبوهی ازبرف پوشیده می شود. دره گلها شامل مجموعه های ورزشی و انواع رستوران ها و هتلهاست. طول پیست اسکی دره گلها 7 کیلومتر است و درسال 2004 تل سیژ آن بازسازی وبه تعداد ایستگاه های آن اضافه شده است. چهار کلیسای بزرگ و دو کلیسای کوچک، مجموعه کلیسا های دره گلها را تشکیل می دهد. در محوطه کلیسا مقبره بنیانگذار آن و سنگهای صلیبی قرن 12 و 13 می باشد ونیز آرامگاه دو پادشاه ارمنی که در جنگ سلجوقیان جان سپرده اند در آنجا قرار دارد.گردشگران تور ارمنستان می توانند از این منطقه بازدید کنند.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

city-dubai7.jpg

نام دبی از دو کلمه (د) و (با) تشکیل شده است درگذشته نام این منطقه دبا بوده است و به مرور زمان به دبی تبدیل شده است. دبی در دهه 1833 میلادی در دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است که شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم همراه 8000 نفر از همراهان خود از امارت ابوظبی به لین دهکده کوچ کردند.

شهر دبی یکی از مناطق پر گردشگر جهان است و یکی از امیرنشین های 7 گانه امارات متحده عربی است که بعنوان یکی شهر تمیز و امن شناخته شده است.دبی دارای مراکز خرید و جاذبه های گردشگری بسیاری است که گردشگران  تور دبی  می توانند از این  مناطق بازدید کنند

آب و هوای دبی

abhava.jpg

 آب و هوای دبی بسیار گرم و خشک است،دبی در فصل تابستان بسیار گرم و بطور میانگین دارای دمایی حدود 40 درجه سانتی گراد در روز  و 30 درجه سانتی گراد به هنگام شب می باشد.در فصل زمستان نیز هوا گرم است و به طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (روز) و ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد (شب) می‌باشد.بهترین زمان برای سفر پاییز می باشد و از ماه نوامبر تا آوریل هوای مناسبی دارد.

فرهنگ مردم دبی

فرهنگ دبی بطور همزمان از امارات متحده عربی فزایش جهانی داشته است.فرهنگ امارات متحده عربی عمدتا دین اسلام و فرهنگ سنتی عرب می چرخد.نفوذ فرهنگ اسلامی و عربی در معماری، موسیقی ، لباس، آشپزی و سبک زندگی خود برجسته هستند. 5 بار در روز مسلمانان برای اقامه نماز بپا می خیزند.از سال 2006 جمعه و شنبه ، بعنوان یک مصالحه مسلمانان روز جمعه و آخر هفته غربی شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته است.در سال 2005، بیشتر از نیمی از جمعیت شهر دبی خارجی متولد می شود و حدود نیمی از آنها هند است.اثر فرهنگی این شهر صید مروارید است.

فرودگاه دبی

AIRPORT4.jpg

فرودگاه بین المللی دبی (YATA، DXB، ICAO، OMDB) مرکز اصلی پرواز امارات است. هواپیمایی امارات یکی از خطوط هوایی رسمی دبی است که در حال حاضر به 111 شهر در 62 کشور از 6 قاره جهان به طور مستقیم پرواز دارد. این فرودگاه هشتمین فرودگاه شلوغ باری جهان در سال 2009 بوده است و چهل و چهارمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تردد بوده است.

حمل و نقل عمومی دبی

کنترل حمل و نقل در دبی توسط (سازمان جاده‌ها و حمل و نقل) انجام می‌شود. در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان آمار شهرداری دبی اعلام شد که حدود ۱٬۰۲۱٬۸۸۰ خودرو در اداخل شهر دبی وجود دارد. آمار در سال ۲۰۱۰ تنها ۶ درصد از ساکنان این شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.با این حال دولت دبی بر روی زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهر سرمایه گذاری می کند.

کشتی  دبی

city-dubai1.jpg

شما عزیزان حداقل یکبار از کشتی در دبی هستید استفاده کنید.این کشتی کوچک حدود 20 نفر از رودخانه جابه جا میکند.کرایه این کشتی 2.00 درهم( 0.40 یورو) است.

اتوبوس دبی

dubai-bus.jpg

 شما گردشگران تور دبی می توانید از اتوبوس عمومی برای مشاهده شهر استفاده کنید.شبکه اتوبوس بطور گسترده بهبود یافته و کرایه معمولی آن از یک پایانه دبی تا پایانه عدی حدود 4.10 درهم است.قسمت جلوی اتوبوس برای بانوان و خانواده است.

تاکسی دبی

dubaitaxi.jpg

تاکسی محبوب ترین راه برای گردش به دور دبی است. حداقل کرایه تاکسی 12 درهم و هزینه معمولا 80 – 100 درهم برای رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر است.

مترو دبی

dubai-metro.jpg

در حال حاضر خطوط مترو قرمز و سبز است.در روزهای هفته از ساعت 5:50 صبح تا 23:00 شب و در تعطیلات و آخر هفته (پنج شنبه و شنبه) کمی جلوتر حرکت می کند.با این حال در صبح روز جمعه بسته و حدود ساعت 13.30 حرکت می کند.

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه ها یکی از استراتژی های مهم امیرنشین دبی برای سرازیردلار به امارات متحده می باشد. گردشگریدبیبیشتر برای  خرید است اگر چه جذابه مدرن و تاریخی نیز دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر دبی هشتمین شهر توریستی جهان بود. در سال۲۰۱۵ میلادی، ۱۵۵ میلیون مسافر از دبی بازدید کردند.دبی به پایتخت مرکز خرید خاورمیانه مشهور است که بیش از 70 مرکز خرید دارد.

پارک وایلد وادی دبی

waild.jpg

یکی از محبوب ترین پارک های آبی دنیا است که بین هتل برج العرب  و ساحلی جمیرا قرار دارد.بزرگترین استخر موج دار خاورمیانه با ارتفاع 1.5 متر در 5 شکل مختلف ایجاد می کند، رودخانه ای بطول 360 متر که می توانید با تویوپ های مخصوصی روی آن شناور باشد.این پارک آبی چندین رستوران و مرکز خرید دارد.

پارک آبی آتلانتیس دبی

park-abi-atlantis.jpg

در داخل محوطه هتل معروف آتلانتیس قرار دارد که معروف ترین آن استخر زیگورت آن است این استخر بسیار زیبا است  و نماد زیگورات هایآمریکای جنوبی و مشابه آن هاست.این پار آبی در جزیره جمیرا قرار دارد.

موزه دبی

Dubai-Museumand-Al-Fahidi_Fort1.jpg.jpg

موزه اصلی در امارات متحده عربی است.در سال 1787 در آل فهیدی فورت ساخته شده و قدیمی ترین ساختمان موجود در دبی است.این موزه توسط پادشاه دبی در سال 1971 با هدف ارائه روش های سنتی زندگی در امارت دبی افتتاح شده است.به هنگام ورود به قلعه می توان صفحه نمایش های مختلف را بازدید کرد.از قلعه یک مسیر به به گالری ها، که نمایش فرهنگ عمومی از زمین، به خصوص در1800sوجود دارد.این شامل آثار باستانی محلی و همچنین آثار مکشوفه از کشورهای آفریقایی و آسیایی که با دبی معامله شد.

سافاری دبی

Desert-Safari-Tour-Dubai.jpg

برای شما با دادن زمان واقعی از ماجراجویی، بهترین و هیجان انگیز بسته کویر سافاری ما که توسط آن شما یک فرصت برای لذت بردن از چشم انداز با شکوه از ماسه های عربستان منحصر به فرد است.  اما اگر دنبال هیجان هستید و دیدن کویر به تنهایی راضیتان نمی‌کند، باید از تورهای متنوعی استفاده کنید که شما را همراه یک راننده و ماشین شاسی بلند به دل بیابان می‌فرستند تا لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپه‌ها را از نزدیک تجربه کنید. این تورها در سه زمان صبح، عصر و نیمه شب برگزار می‌شوند.احتمال تماشای خورشید مجموعه ای از این مناظر آرام را از دست ندهید.زندگی سنتی از اعراب بادیه نشین و پوشیدن لباس عربی و شیرینی های محلی تازه استفاده کنید.انواع برنامه های هیجان انگیز و پر از خاطرات فراموش نشدنی را با تور دبی تجربه کنید.

خانه اپرا دبی

opera.jpg

خانه اپرا دبی یکی از بناهای هنری شهردبی است.این بنا در سال 2016 افتتاح شده  و شامل 2000 صندلی می باشد.این ساختمانکه در 70 هزار متر مکعب ساخته می شود شامل دو شکل هندسی با رنگ و شکل و ساختار همگونی هستند که به زیبایی معماری کلاسیک را با هنر آمیخته اند.

مراکز خرید دبی

اگر در دبی هستید مراکز خرید دبی را جدی بگیرید.علاوه بر جنس های مارک به خرده فروشی هم میپردازند.اما خریداران از سراسر شرق میانه و فراتر از آن به دبی امده تا از این مراکز خرید کنند.آب و هوای این شهر بطور مداوم آفتابی است.علاوه بر آب و هوا اقتصاد آن عمیقا در توسعه املاک به نقطه ای ازhypergrowthشناخته شده است که ترکیب منحصر به فردی از انرژی گرمسیری و سرمایه داری به ندرت در شهرهای دیگر صورت می گیرد.نمای ساختمان های دبی به ندرت در جاهای دیگر دیده می شود.دبی دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده  و پیست اسکی سرپوشیده در جهان است.پنج مرکز خرید معروف دبی:

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

Ibn_Battuta_Mall_dubaifa.jpg

مرکز خرید خروجی دبی

market-output-dubai.jpg

این مرکز در سال 2007  درخروج از دبی درهای خود را به امارات متحده عربی باز کرد.

مرکز خرید برجمان دبی

burJuman.jpg

مرکز خرید امارات دبی

Mall-of-the-Emirates1.jpg

این مرکز خرید پر رفت و امد ترین مرکزخرید جهان شناخته شده است.این مرکز خرید 2.4 میلیون فوت مربع از فضای طبقات به خرده فروشی اختصاص داده شده است و با به رخ کشیدن 630 مارک های بالا اما طراحان مد از سراسر جهان ایتن بازار بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

دبی مال

dubai-mall.jpg

دبی مال به صورت خرده فروشی، اوقات فراغت و فضای سرگرمی راست فوق العاده گسترده ای در قلب مرکز شهر دبی است.این بزرگترین و پر بازدید کننده ترین مرکز خرید جهان است به مساحت کل این مرکز 5.9 میلیون فوت مربع است.در سال 2014 بیش از 80 میلیون بازدید کننده داشته استمطالب مرتبط:                      

 تور دبی خرداد 96    

تور دبی تابستان 96

تور دبی تیر 96

تور دبی مرداد 96 

تور دبی شهریور 96 

تور دبی از شیراز

تور دبی از تبریز

تور دبی از اصفهان

تور دبی از کرمانشاه

 تور دبی از مشهد