تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

جاذبه های گردشگری کیش

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

مجموعه تفریحی پارک دلفینهای کیش دارای مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار می باشد و در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران می باشد. در دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى شمالى، شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن نگهداری می‌شوند و بازدیدکنندگان و گردشگران تور کیش می‌توانند از هنرنمایی آنان که توسط مربیان ایرانی تربیت می‌شوند دیدن نمایند و لذت ببرند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند. گردشگران تور کیش توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند.

فضای سبز پارک دلفین  شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌ هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن در نوع خود بی‌نظیر است.

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

روستای باغو کیش

روستای باغو کیش

باغو از آبادی‌ های قدیمی جزیره کیش می باشد که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. امروزه این آبادی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد. حاصلخیزی این منطقه در میان بومیان زبانزد است. بیشه انبوهی از انواع درختان بومی در این منطقه به چشم می‌خورد که در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی بی نظیری دارد. پارک دلیران با وسعت 60 هکتار به منظور گسترش امکانات تفریحی و توسعه فضای سبز در جزیره و بهره‌برداری از زیبایی‌ های طبیعی روستای باغو کیش که از خاکی مستعد برخوردار است در این منطقه احداث گردیده است. برای بازدید از این روستای تاریخی با تور کیش همراه شوید.

 

کلبه هور کیش

کلبه هور کیش

کلبه هور کیش دماغه ای در غربی ترین بخش جزیره کیش است که بستر آن صخره ای بوده گردشگران تور کیش که علاقه مند به ماهیگیری می باشند اغلب این ناحیه را برای ماهیگیری انتخاب می نمایند. تنوع ماهیان، صدف ها و لاک پشت ها در این ناحیه جذابیت این تفریح را چندین برابر می کند, همچنین علاقه مندان به غواصی نیز این قسمت از ساحل کیش را می توانند انتخاب نمایند.

کلبه هور کیش آب شورى را که با استفاده از نیروى باد از اعماق زمین به بالا کشیده مى‌شود، با استفاده از انرژى خورشیدى شیرین و قابل استفاده مى کند . این کلبه دارای آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن های بزرگ می باشد که محل مناسبی برای استراحت گردشگران تور کیش و ساکنان این جزیره می باشد .

لنجی که حدودا ده سال پیش به گل نشسته، در امتداد ساحل این کلبه جلوه ای بی نظیر به این منطقه اختصاص داده است. این لنج حدود 200 متر از ساحل دریا فاصله دارد و با زیباسازی روشنایی شب ها همانند مرواریدی در آب های خلیج فارس می درخشد. برخلاف کشتی یونانی که بیانگر رونق تجارت بین المللی کیش در گذشته می باشد،  این لنج به گل نشسته نمادی از کار و تلاش بومیان جزیره کیش در شغل سنتی ماهیگیری است. 

سافاری کیش

سافاری کیش

مجموعه ورزشی، تفریحی و توریستی پارس سافاری کیش با هدف توسعه گردشگری طبیعی و ایجاد فضایی  شاد و سالم برای همه گروه های سنی به ویژه جوانان و مسافران تور کیش ایجاد شده است . 
سافاری کیش نخستین  برگزار کننده تورهای سافاری صحرا در ایران می باشد و با تلاش مهندسین و صنعتگران ایرانی مهندسی بنا شده است . سافاری (Safari) در لغت به معنای بازدید کردن و سیاحت اکتشافی در آفریقا میباشد و به برنامه تور گردشی گفته میشود که در آن گردشگران در تور توسط انواع خودروها و یا چهار پایان و با طی مسیری مشخص از مکانهای دیدنی و جذاب بازدید کرده و از آن لذت می برند .
یکی از معروفترین انواع تور سافاری ، تور صحرا است که شرایط اقلیمی و  مسیر حرکت آن مکانهای بیابانی و صحرائی میباشد . در این تورها از خودروهای دو دیفرانسیل و چهار محور نظیر لندرور ، تویوتا لندکروز و... حتی شتر نیز استفاده می شود . 
شرایط اقلیمی مورد نیاز یک تور صحرا طبیعت گرم و خشک بیابانی و نیمه بیابانی است. جزیره زیبای کیش با توجه به دارا بودن شرایط آب و هوایی و موقعیت مناسب برای پذیرش گردشگران تور کیش یکی از مکانهای بالقوه برای تور سافاری است .

سافاری کیش

سافاری کیش

سافاری کیش


آب انبار سنتی کیش

آب انبار سنتی کیش

در جزیره کیش به علت حجم بارش کم و وجود اغلب بارش های فصلی یکی از روشهای ذخیره آب آشامیدنی در قدیم ساخت آب انبار بوده است .در محدوده شهر حریره کیش در نزدیکی مجموعه درخت سبز در سال 1372 جهت جمع آوری آب های سطحی، یک آب انبار دو قلو با پنج بادگیر به سبک معماری سنتی یزدی احداث گردیده است. با توجه به ساخت و سازهای کیش و از بین رفتن مسیر آبهای سطحی منتهی به آب انبارهای سنتی، امروزه از دستگاه های آب شیرین کن برای تهیه آب شیرین استفاده می شود و این آب انبارها کاربرد اصلی خود را از دست دادند اما به عنوان یک مکان گردشی دیدنی و جالب برای گردشگران تور کیش تبدیل گردیده اند.

در فصول گرم سال هوای داخل این آب انبار با وجود روزنه‌های ورودی و بادگیرها متعادل و حتی خنک می‌ شود، برخورد باد با آب داخل آب انبار به این موضوع کمک می‌کند. در حال حاضر با توجه به اینکه دیگر آبی در آب انبار سنتی کیش نیست خنکی هوا کمتر احساس می‌شود. روزنه های بالای گنبدهای آب‌ انبار به تهویه هوا کمک می‌کند. برای بازدید از این آب آنبار تاریخی با تور کیش همراه شوید.

آب انبار سنتی کیش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.