تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

جاذبه های گردشگری آنتالیا

موزه آنتالیا که به موزه باستان شناسی آنتالیا نیز مشهور میباشد یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است و دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری رو باز است.این موزه که مساحتی حدود ۷۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده، ۵۰۰۰ اثر هنری از آناتولی را در خود جای داده است. موزه آنتالیا در سال ۱۹۸۸ جایزه ویژه انجمن اروپا را از آن خود کرد.

 

_آنتالیا_1.jpg

_آنتالیا_3.jpg


ساحل آلانیا :

ساحل آلانیا ساحلی شنی است که درارای ساحل آبی به رنگ فیروزه است که در هوای آرام میتوانید ماهی ها را در سواحل نارنجی کی کوبات مشاهده کنید .شهر آلانیا یکی از شهرهای توریستی آنتالیا نیز هست مکانهای تفریحی زیادی در شهر آلانیا است از قبیل پلاژها و پارکهای ابی آلانیا ، غار دامالاش آنتالیا و ساحل کی کوبات آلانیا...

 

_2.jpg


پارک کارالیولو آنتالیا :

 این پارک جزو بزرگترین پارک های آنتالیا می باشد و در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته است. اطراف این پارک را مناطق دیدنی آنتالیا مانند تئاتر شهر و قلعه باستانی هیدرلیک قرار گرفته است . پارک کارالیولو آنتالیا مشرف به بندر روم و خلیج آنتالیا می باشد . این پارک یکی از زیباترین پارک های آنتالیا می باشد و همه ساله بسیاری از مسافران تور آنتالیا از این پارک دیدن می کنند . از دیگر جاذبه زهای این پارک مجسمه ها و پیکر های سنگی ای می باشد که زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است .

.JPG

 

 

 دره کوپرولو پارک طبیعی آنتالیا :

دره کوپرولو که یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود یک دره باریک و عمیق است .این دره زیبا 14 کیلومتر طول و 400 متر عمق دارد . در امتداد این دره رودخانه کوپرو قرار گرفته است . در این منطقه انواع خوراک های ماهی به توریست های آنتالیاارائه می شود .

 

_کوپرولو_پارک_طبیعی_آنتالیا_2.jpg

پارک ملی کوه های المپوس بیگ آنتالیا :

پارک ملی کوه های المپوس بیگ در فاصله 15 کیلومتری شهر توریستی آنتالیا قرار دارد که نام آن را برگرفته از نام  کوه های المپوس این شهر گرفتهشده است. این پارک متشکل از درختان مو , درختان ساحلی , کاج های بلند , انجیرهای وحشی , خرزهره های بسیار زیبا و.... می باشد و همچنین سواحل بی نظیر آن باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران  آنتالیا شده است.این پارک تقریبا 33400 مترمربع وسعت دارد که دارای تفرجگاه هایی به نام های کارقی جاک , توپچام , کوچوک چاتلی جاک , بیوک چاتلی جاک و 325 چادر است که محل استراحت گردشگران آنتالیا می باشد. از دیگر جاذبه های این پارک که توجه گردشگران را به خود جلب می کند ساحل المپوس , چیرالی و ساحل یانارتاش می باشد. همچنین شهرهای باستانی زیبا و پلاژهای طبیعی بی نظیر و زیبایی که در قسمت غربی ساحل دریای مدیترانه قرار دارند توجه تمام گردشگران را به سمت خود جلب می کند.

_ملی_کوه_های_المپوس_بیگ_آنتالیا.jpg

_ملی_کوه_های_المپوس_بیگ_آنتالیا_2.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.