تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

city-dubai7.jpg

نام دبی از دو کلمه (د) و (با) تشکیل شده است درگذشته نام این منطقه دبا بوده است و به مرور زمان به دبی تبدیل شده است. دبی در دهه 1833 میلادی در دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است که شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم همراه 8000 نفر از همراهان خود از امارت ابوظبی به لین دهکده کوچ کردند.

شهر دبی یکی از مناطق پر گردشگر جهان است و یکی از امیرنشین های 7 گانه امارات متحده عربی است که بعنوان یکی شهر تمیز و امن شناخته شده است.دبی دارای مراکز خرید و جاذبه های گردشگری بسیاری است که گردشگران  تور دبی  می توانند از این  مناطق بازدید کنند

آب و هوای دبی

abhava.jpg

 آب و هوای دبی بسیار گرم و خشک است،دبی در فصل تابستان بسیار گرم و بطور میانگین دارای دمایی حدود 40 درجه سانتی گراد در روز  و 30 درجه سانتی گراد به هنگام شب می باشد.در فصل زمستان نیز هوا گرم است و به طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (روزو ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد (شب) می‌باشد.بهترین زمان برای سفر پاییز می باشد و از ماه نوامبر تا آوریل هوای مناسبی دارد.

فرهنگ مردم دبی

فرهنگ دبی بطور همزمان از امارات متحده عربی فزایش جهانی داشته است.فرهنگ امارات متحده عربی عمدتا دین اسلام و فرهنگ سنتی عرب می چرخد.نفوذ فرهنگ اسلامی و عربی در معماری، موسیقی ، لباس، آشپزی و سبک زندگی خود برجسته هستند. 5 بار در روز مسلمانان برای اقامه نماز بپا می خیزند.از سال 2006 جمعه و شنبه ، بعنوان یک مصالحه مسلمانان روز جمعه و آخر هفته غربی شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته است.در سال 2005، بیشتر از نیمی از جمعیت شهر دبی خارجی متولد می شود و حدود نیمی از آنها هند است.اثر فرهنگی این شهر صید مروارید است.

فرودگاه دبی

AIRPORT4.jpg

فرودگاه بین المللی دبی (YATA، DXB، ICAO، OMDB) مرکز اصلی پرواز امارات است. هواپیمایی امارات یکی از خطوط هوایی رسمی دبی است که در حال حاضر به 111 شهر در 62 کشور از 6 قاره جهان به طور مستقیم پرواز دارد. این فرودگاه هشتمین فرودگاه شلوغ باری جهان در سال 2009 بوده است و چهل و چهارمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تردد بوده است.

حمل و نقل عمومی دبی

کنترل حمل و نقل در دبی توسط (سازمان جاده‌ها و حمل و نقل) انجام می‌شود. در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان آمار شهرداری دبی اعلام شد که حدود ۱٬۰۲۱٬۸۸۰ خودرو در اداخل شهر دبی وجود دارد. آمار در سال ۲۰۱۰ تنها ۶ درصد از ساکنان این شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.با این حال دولت دبی بر روی زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهر سرمایه گذاری می کند.

کشتی  دبی

city-dubai1.jpg

شما عزیزان حداقل یکبار از کشتی در دبی هستید استفاده کنید.این کشتی کوچک حدود 20 نفر از رودخانه جابه جا میکند.کرایه این کشتی 2.00 درهم( 0.40 یورو) است.

اتوبوس دبی

dubai-bus.jpg

 شما گردشگران تور دبی می توانید از اتوبوس عمومی برای مشاهده شهر استفاده کنید.شبکه اتوبوس بطور گسترده بهبود یافته و کرایه معمولی آن از یک پایانه دبی تا پایانه عدی حدود 4.10 درهم است.قسمت جلوی اتوبوس برای بانوان و خانواده است.

تاکسی دبی

dubaitaxi.jpg

تاکسی محبوب ترین راه برای گردش به دور دبی است. حداقل کرایه تاکسی 12 درهم و هزینه معمولا 80 – 100 درهم برای رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر است.

مترو دبی

dubai-metro.jpg

در حال حاضر خطوط مترو قرمز و سبز است.در روزهای هفته از ساعت 5:50 صبح تا 23:00 شب و در تعطیلات و آخر هفته (پنج شنبه و شنبه) کمی جلوتر حرکت می کند.با این حال در صبح روز جمعه بسته و حدود ساعت 13.30 حرکت می کند.

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه ها یکی از استراتژی های مهم امیرنشین دبی برای سرازیردلار به امارات متحده می باشد. گردشگریدبیبیشتر برای  خرید است اگر چه جذابه مدرن و تاریخی نیز دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر دبی هشتمین شهر توریستی جهان بود. در سال ۲۰۱۵میلادی، ۱۵۵ میلیون مسافر از دبی بازدید کردند.دبی به پایتخت مرکز خرید خاورمیانه مشهور است که بیش از 70 مرکز خرید دارد.

پارک وایلد وادی دبی

waild.jpg

یکی از محبوب ترین پارک های آبی دنیا است که بین هتل برج العرب  و ساحلی جمیرا قرار دارد.بزرگترین استخر موج دار خاورمیانه با ارتفاع 1.5 متر در 5 شکل مختلف ایجاد می کند، رودخانه ای بطول 360 متر که می توانید با تویوپ های مخصوصی روی آن شناور باشد.این پارک آبی چندین رستوران و مرکز خرید دارد.

پارک آبی آتلانتیس دبی

park-abi-atlantis.jpg

در داخل محوطه هتل معروف آتلانتیس قرار دارد که معروف ترین آن استخر زیگورت آن است این استخر بسیار زیبا است  و نماد زیگورات هایآمریکای جنوبی و مشابه آن هاست.این پار آبی در جزیره جمیرا قرار دارد.

موزه دبی

Dubai-Museumand-Al-Fahidi_Fort1.jpg.jpg

موزه اصلی در امارات متحده عربی است.در سال 1787 در آل فهیدی فورت ساخته شده و قدیمی ترین ساختمان موجود در دبی است.این موزه توسط پادشاه دبی در سال 1971 با هدف ارائه روش های سنتی زندگی در امارت دبی افتتاح شده است.به هنگام ورود به قلعه می توان صفحه نمایش های مختلف را بازدید کرد.از قلعه یک مسیر به به گالری ها، که نمایش فرهنگ عمومی از زمین، به خصوص در1800sوجود دارد.این شامل آثار باستانی محلی و همچنین آثار مکشوفه از کشورهای آفریقایی و آسیایی که با دبی معامله شد.

سافاری دبی

Desert-Safari-Tour-Dubai.jpg

برای شما با دادن زمان واقعی از ماجراجویی، بهترین و هیجان انگیز بسته کویر سافاری ما که توسط آن شما یک فرصت برای لذت بردن از چشم انداز با شکوه از ماسه های عربستان منحصر به فرد است.  اما اگر دنبال هیجان هستید و دیدن کویر به تنهایی راضیتان نمی‌کند، باید از تورهای متنوعی استفاده کنید که شما را همراه یک راننده و ماشین شاسی بلند به دل بیابان می‌فرستند تا لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپه‌ها را از نزدیک تجربه کنید. این تورها در سه زمان صبح، عصر و نیمه شب برگزار می‌شوند.احتمال تماشای خورشید مجموعه ای از این مناظر آرام را از دست ندهید.زندگی سنتی از اعراب بادیه نشین و پوشیدن لباس عربی و شیرینی های محلی تازه استفاده کنید.انواع برنامه های هیجان انگیز و پر از خاطرات فراموش نشدنی را با تور دبی تجربه کنید.

خانه اپرا دبی

opera.jpg

خانه اپرا دبی یکی از بناهای هنری شهردبی است.این بنا در سال 2016 افتتاح شده  و شامل 2000 صندلی می باشد.این ساختمانکه در 70 هزار متر مکعب ساخته می شود شامل دو شکل هندسی با رنگ و شکل و ساختار همگونی هستند که به زیبایی معماری کلاسیک را با هنر آمیخته اند.

مراکز خرید دبی

اگر در دبی هستید مراکز خرید دبی را جدی بگیرید.علاوه بر جنس های مارک به خرده فروشی هم میپردازند.اما خریداران از سراسر شرق میانه و فراتر از آن به دبی امده تا از این مراکز خرید کنند.آب و هوای این شهر بطور مداوم آفتابی است.علاوه بر آب و هوا اقتصاد آن عمیقا در توسعه املاک به نقطه ای ازhypergrowthشناخته شده است که ترکیب منحصر به فردی از انرژی گرمسیری و سرمایه داری به ندرت در شهرهای دیگر صورت می گیرد.نمای ساختمان های دبی به ندرت در جاهای دیگر دیده می شود.دبی دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده  و پیست اسکی سرپوشیده در جهان است.پنج مرکز خرید معروف دبی:

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

Ibn_Battuta_Mall_dubaifa.jpg

مرکز خرید خروجی دبی

market-output-dubai.jpg

این مرکز در سال 2007  درخروج از دبی درهای خود را به امارات متحده عربی باز کرد.

مرکز خرید برجمان دبی

burJuman.jpg

مرکز خرید امارات دبی

Mall-of-the-Emirates1.jpg

این مرکز خرید پر رفت و امد ترین مرکزخرید جهان شناخته شده است.این مرکز خرید 2.4 میلیون فوت مربع از فضای طبقات به خرده فروشی اختصاص داده شده است و با به رخ کشیدن 630 مارک های بالا اما طراحان مد از سراسر جهان ایتن بازار بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

دبی مال

dubai-mall.jpg

دبی مال به صورت خرده فروشی، اوقات فراغت و فضای سرگرمی راست فوق العاده گسترده ای در قلب مرکز شهر دبی است.این بزرگترین و پر بازدید کننده ترین مرکز خرید جهان است به مساحت کل این مرکز 5.9 میلیون فوت مربع است.در سال 2014 بیش از 80 میلیون بازدید کننده داشته است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.