تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

حمل و نقل عمومی آنتالیا

فرودگاه آنتالیا ترکیه

فرودگاه آنتالیا (YATA، AYT، ICAO، LTAI) یک فرودگاه بین المللی در 13 کیلومتری (8.1 مایل) شمال مرکز شهر آنتالیا، ترکیه واقع شده است. آنتالیا در سال 2015 ، 27،724،249 مسافر دارد، بیش از 20.8 میلیون که مسافران بین المللی بود از لحاظ حجم مسافر در رده دوازدهم فرودگاه های اروپا و دوم فرودگاه های ترکیه قرار دارد.این فرودگاه دارای دو ترمینال بین المللی و یک ترمینال داخلی یکی از فرودگاه های پرتردد کشور ترکیه است که در شهر ساحلی و گردش پذیر آنتالیا در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد.آنتالیا یکی از فرودگاه های بزرگ در جنوب غربی ترکیه،دالامان و بدروم است.

تاریخچه فرودگاه آنتالیا ترکیه

از این فرودگاه میلیون ها نفر در فصل تابستان به ساحل مدیترانه آنتالیا ترکیه سفر می کنند.ساخت و ساز اولین  ترمینال در سال 1996 توسط Bayindir آغاز شده و در اول آوریل سال 1998 ساخته شده است.در سال 1999 فراپورت AG آماده برای خدمت و Bayindir Holding یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک امضا کردند.ترمینال 1 توسط فراپورت AG اداره می شود.در حال حاضر یک فرودگاه بین المللی آنتالیا جدید ترمینال 2 است که توسط شرکت چلبی وجود دارد.در جولای 2011 در فرودگاه بعنوان بهترین فرودگاه در اروپا ( طبقه 10-25000000 مسافر)توسط فرودگاه های شورای بین المللی (ACI) انتخاب شد.در سال 2003 این فرودگاه 10 میلیون نفر مسافر دارد.با توجه به آمار ACI ، فرودگاه آنتالیا 30مین سال 2005، 2008 و 2009 برای مسافران بین المللی قرار گرفت.در سال 2008، AYT شلوغ ترین فرودگاه جهان در تردد مسافرین بین المللی بود.در سال 2009، AYT همچنین نقطه 30 خود را در آن دسته در میان فرودگاه های جهان با 15،210،733  مسافران بین المللی برگزار شد.در پایان سال 2010 آن را به نقطه 23 با بیش از 18 میلیون مسافر بین المللی تور آنتالیا افزایش داد.

ترمینال های فرودگاه آنتالیا ترکیه

3 پایانه در فرودگاه ترمینال 1،ترمینال 2 و ترمینال داخلی وجود دارد.2 نوامبر سال 2015 فقط ترمینال 2 و ترمینال داخلی در حال استفاده هستند، ترمینال 1 برای نوسازی کار بسته است.ترمینال در  19 اکتبر 2016 بازگایی شده ،در حالی که ترمینال 2 برای نوسازی بسته است اما تمامی پروازها دایر هستند.

 

حمل و تقل عمومی آنتالیا ترکیه

انواع حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس عمومی، تاکسی، تراموا، اتوبوس ها و دولموش به مسافران ارائه می دهد.

حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه

تاکسی آنتالیا

هنگامی که شما به فرودگاه آنتالیا میرسید نیاز به یک تاکسی تا هتل خود دارید. اتوبوس یا مینی بوس از فرودگاه به مرکز شهرستان آنتالیا وجود دارد.شما باید قبل از گرفتن تاکسی قیمت را بپرسید.بهتر است قبل از ورود به آنتالیا برای انتقال خصوصیتون با آژانس ها مسافرتی هماهنگ شوید.

اتوبوس آنتالیا

در آنتالیا استفاده از اتوبوس های عمومی بهترین روش برای رسیدن به مناطق آنتالیا است و نیاز به اجاره ماشین یا تاکسی ندارید.استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه از نظر کارامد، ارزان، راحتی است تا گردشگران تور آنتالیا به راحتی بتوانند به مناطق مختلف گردشگری بروند.

دولموش آنتالیا

نه تنها به منظور دسترسی آسان به اطراف آنتالیا بلکه برای تجربه سفر محلی دولموش یک حالت مشروع و کارآمد از نظر حمل و نقل است و بازدید کنندگان تور آنتالیا میتوانند آن را امتحان کنند.رانندگان دولموش واقعا برای گردشگران تور آنتالیا مفید است.موضوع جالب در مورد دولموش پرداخت کرایه است که پرداخت هرینه پس از سوار شدنبه دولموش صورت می گیرد. در حال حاضر هزینه 1.50 لیره ترکیه برای سفر به مناطق داخلی آنتالیا و اطراف آن می باشد.شما می توانید با دولموش در خیابان حتی توقف هم داشته باشید و هر وقت نیاز به یک حرید داشته باشید کافی است به راننده بگویید.

تراموا آنتالیا

تراموا به نقاط محدودی ار آنتالیا می رود.برای گردشگران تور آنتالیا مفید است چرا که به مناطق گردشگری بزرگ آنتالیا، مانند موزه آنتالیا دسترسی دارد.

تراموا با دو خط مختلف به موزه آنتالیا میرود و فاصله زمانی آن نیم ساعت است و تراموا ارزان و راحت به مقصد های خاصی هستند.

تراموا بین موزه آنتالیا و جهت Zerdalilik اجرا می شود.

توقف:موزه (ساحل کونیالتی، شرایتون، هتل، پارک آتاتورک، هرم شیشه ای)، بارباروس،  Meslek lisesi، مراکز خرید، دروازه اصلی و دروازه ارگ، دروازه هادریان و دیگر دروازه های قدیمی شهر آنتالیا، پارک بلدیبی، پارک کارالیولو و راه های دیگر برای رسیدن به برج قدیمی شهرهای (هیدرلیک،  ایشیکلار، سندر، هتل آنتالیا صورت می گیرد.

ساعت کار: 7صبح تا 9 شب

 

مطالب مرتبط:

  تور آنتالیا تابستان 96

تور آنتالیا تیر 96  

تور آنتالیا مرداد 96   

تور آنتالیا شهریور 96  

  تور آنتالیا پاییز 96

  تور آنتالیا مهر 96 

تور آنتالیا آبان 96  

تور آنتالیا آذر 96 

تور آنتالیا نوروز 97  

تور آنتالیا از شیراز

تور آنتالیا از اصفهان

تور آنتالیا از مشهد

تور آنتالیا از کرمانشاه

تور آنتالیا از تبریز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.